HOLA ALUMNOS EN CONFINAMIENTO (Alejandro, Alberto y Blanca)
Esta semana seguimos trabajando la entrevista y la presentación de uno mismo.
1.- Prepare a interview with 20 questions. (writting)
Prepara por escrito una entrevista con 15 o 20 preguntas. ( recuerda preguntas cosas generales, descripción personal, gustos y hobbies).

2.- Oral examen: prepare a oral description about you.Prepara oralmente y de memoria una presentación y descripción sobre ti. (repasa y ayúdate con el mapa conceptual de clase)
Ánimo nos vemos el día 27 de Octubre.

2.- Oral examen: prepare a oral description about you.
Prepara oralmente y de memoria una presentación y descripción sobre ti. (repasa y ayúdate con el mapa conceptual de clase)
Ánimo nos vemos el día 27 de Octubre.
__________________________________________________________________
Week from 28th May to 10th of June
Lets see about the future. To talk about the future we need to know how to use "Will" or "be going to" lets see the main diferences:
Activities:1.-Make a schematic for "will" and another for "be going to" after watching these videos. (realiza un esquema en horizontal en la libreta para Will y otro esquema para going to después de ver varias veces estos videos).Recuerda poner en que circunstancias se usan ( los usos) de cada una de estas expresiones y las formas negativas e interrogativas.2.-Realiza el siguiente ejercicio.3.- Review vocabulary about Jobs and complete the vocabulary in your notebook.( puedes hacer una lista escribiendo la profesión en ingles y en español),luego explica que te gustaría ser y por qué.example: I Want to be a techer because…. I Will be a teacher because….
Week from 11 May to 17 May
Hi kids let's remember about the W questions, which are the words we use to ask some questions (para preguntar).
To ask: - We use the to be verb or auxiliar verb"do/does"Look at these videos:
W Questions verbo auxiliar DOES video 2
Now, lets do Two exercises:
1.- Copy this picture in your notebook ( Copia en tu libreta el esquema siguiente)
2.- Now let's apply what we've learned and invent and answer questions about San Isidro ( inventa y contesta preguntas sobre San Isidro)
Week from 13 to 19 april
Hello boys and girls this week I would like us to continue with our project of monuments of countries where they speak in English.
We must make a woorksheep with
- Name:
- Place of the world:
- Year:
- Size or dimensions:
- Curiosities or data of interest:
Don´t forget to continue make your models.

Hi kids, we review and learn about the city.
Enjoy the videos:
REMEMBER ABOUT IREGULAR VERBS (CLICK HERE)
PLACES IN THE CITY ( CLICK HERE)
PLACES IN THE CITY 2 (CLICK HERE)
GIVE DIRECTIONS (CLICK HERE)
No hay comentarios:
Publicar un comentario